Sectorul HoReCa este unul dintre cele mai afectate de această criză, cifrele de afaceri în acest domeniu fiind aşteptate să scadă cu peste 50% în acest an, iar executarea contractelor va fi controversată, potrivit reprezentanţilor companiei de consultanţă şi audit PricewaterhouseCoopers(PwC), potrivit AGERPRES.


„Pentru o mai bună înţelegere, prezentăm cazul unei companii care operează un hotel şi un restaurant de lux, care vizează în principal clienţi străini. Pe lângă oaspeţii hotelului, restaurantul hotelului a fost deschis şi altor clienţi, care reprezentau aproximativ 50% în vânzări. Compania a suferit pierderi financiare semnificative, ca urmare a măsurilor extraordinare impuse după declanşarea COVID-19: hotelul a fost închis şi toate rezervările au fost anulate, restaurantul a trebuit închis pentru public, rezultând o scădere a vânzărilor şi, în plus, restaurantul a trebuit să arunce sau să doneze o parte din stocul pe care nu-l putea folosi. Pentru a atenua scăderea vânzărilor, restaurantul a început să ofere clienţilor săi posibilitatea de a comanda mâncare cu livrare la domiciliu, însă acestea generează doar aproximativ 30% din veniturile de dinainte de criză”, se menţionează într-un articol al consultanţilor PwC.

Astfel, din cauza restrângerii activităţilor comerciale, compania şi-a redus achiziţiile de bunuri şi servicii, precum şi costurile cu forţa de muncă, prin disponibilizări şi concedii impuse. „Revenind la relaţiile contractuale, compania are un contract cu furnizorul principal de produse alimentare, iar în acesta este prevăzută o valoare minimă de produse ce trebuie achiziţionate lunar, iar în caz contrar, furnizorul are dreptul să solicite plata unei penalităţi”, mai susţin reprezentanţii PwC.

 

Integral pe www.agerpres.ro
Sursa: AGERPRES

Distribuie Pe Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.